Bryce and changing plans

13 september 2011 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren naar Bryce park, bezoek aan het ""amphitheater", silent city en andere gesteenteformaties. Het zandsteen is daar door de miljoenenjaren heen uitgeslepen door het water, en heeft daardoor het uiterlijk gekregen van oa een amphitheater, een hike bovenlangs laat de meest vreemde formaties in vnl roodachtige tinten zien. Wederom een prachtige speling van de natuur. Het weer heeft zich hier ook van zijn andere kant laten zien - het is sowieso een beetje omgeslagen naar iets minder warm, zeg 30 graden op normale hoogte, maar hoger op bijna 3000mtr waar wij waren werd het met regen en hagel niet warmer dan 5 graden. Rillen dus in korte broek. Het was boeiend in Bryce maar Zion park waar het bed-en breakfast is vonden we mooier. Het was al met al ook weer een tocht van ruim 250 km met de auto. Alles bij elkaar hebben we tot nu toe zo'n 5500 km afgelegd. De laatste twee overnachtingen in de buurt van Grand Canyon ( Flagstaff toch ook nog altijd zo'n 150 km van de ingang aan de South Rim van GC van waarui we de helikoptervlucht in gedachten hadden) moesten gisteren  nog geregeld worden. Het bleek dat bijna alles vol was, de zin erin werd minder, het zou tot donderdag 800 km extra autorijden betekenen. We hebben dus besloten om nog twee dagen langer te blijven in ZION, een van de meest schitterende plekken die we tot nu toe gezien hebben. Morgen naar een ander adres in Hurricane aan de rand van ZION en makkelijk richting Las VEgas. Vandaag een ongelooflijk mooi hike gemaakt naar een observatiepunt, hele hike zo'n 9 km, steil door smalle canyons, maar ook weer met prachtige uitzichten. Het weer werd echter op 3/4 van de route een spelbreker, het kan dan in no-time erg hard gaan regenen en onweren, dus de weg terug werd een aparte ervaring. Gedonder tussen de rotsen.Maar ook overvloedige watervallen die zeer snel ontstaan. Naar beneden lopend betekende dat natte voeten en op de weg een modderstroom. Niet meer dan een half uur dikke regen buien en onweer is daar voor nodig. ,s avonds lekker gegeten bij een Mexicanse saloon, heerlijke chili en burrito's.

1. Merlijn:
    13 september 2011
    Wow, wat een avonturen beleven jullie daar! Pas maar op! X
  2. Hetty:
    13 september 2011
    Ziet er inderdaad uit als een park waar het niet erg is om nog wat langer te blijven. Super mooi! Tot over een paar dagen! X